Czym jest system Microsoft Dynamics CRM?

Od dłuższego czasu systemy CRM zagościły na stałe w wielu firmach pomagając zarówno ich pracownikom, jak i zarządowi sprawniej poruszać się po danym przedsiębiorstwie. Nazwa pochodzi od angielskiego customer relationship management (CRM) i odpowiadają także za poprawę relacji między firmą a klientem, co przekłada się oczywiście na poprawę sprzedaży. Systemy te doskonalą system informacyjny zarządzania, dlatego warto wprowadzić tę innowację także w swojej firmie. 

CRM jednak to nie tylko odpowiedni program, który pomaga nam zarządzać firmą, ale cała filozofia działania, która pozwala zbudować z naszym klientem silną, długotrwała więź i utrzymać z nim jak najdłużej – najlepiej na zawsze stosunki handlowe. Możemy fachowo rzec, że najważniejsze i kluczowe są jej trzy aspekty: customer – klient, kupujący; relationship – relacja, zależność, wiedza o kliencie; management – zarządzanie, optymalizacja działań. Aby działanie Microsoft Dynamics CRM przynosiło nam korzyść, czyli zysk to trzeba połączenia takich cech jak: doskonałej znajomości klientów, a także dostosowanie działań organizacji i produktów do ich potrzeb. Powinniśmy także, aby przynosić zyski, posiadać całościową wiedzę o kliencie firmy, produktach, preferencjach i sprzedaży. Po co naszej firmie ta wiedza? Odpowiedź jest bardzo prosta, otóż po to, by wspomóc nas w walce konkurencyjnej o klienta. W końcu zadowolenie klienta przekłada się na nasze zyski. Jeżeli klient będzie zadowolony to nie odejdzie od nas, nie będzie szukał innej firmy i tak dalej. Jest to dość proste działanie psychologiczne. Po drugie CRM aby działał sprawnie musi wykorzystywać możliwości technologiczne, infrastrukturę techniczną oraz oprogramowanie umożliwiające szybkie, dokładne i dogłębne gromadzenie informacji, które potrzebne nam będą do tego aby na klienta jak najlepiej zadziałać i odnieść spodziewany sukces. CRM opiera się na tym, aby pozyskiwać coraz to nowych klientów, których wytypujemy dzięki konkretnej wiedzy o nich, a także na tam aby zwiększać zadowolenie klientów już pozyskanych, tak aby czuli się oni docenieni. Abyśmy mogli to osiągnąć, powinniśmy mieć łatwy dostęp do informacji o naszych klientach i o tym co robią, co lubią, co ich charakteryzuje czy tam wyróżnia. Musimy sprawić, aby kontakt z klientem był miły, ale ustandaryzowany, tak aby klienci mogli się do niego przyzwyczaić. Powinniśmy mieć z klientem kontakt za pomocą wielu kanałów tradycyjnych i nowoczesnych – możemy dopasować to do wieku klienta. System ten powinien co więcej działać nie tylko „na zewnątrz” w kontakcie z klientem, ale także jakby „wewnątrz” czyli w firmie, tak aby poszczególne komórki przedsiębiorstwa miały ze sobą jak najlepszy kontakt. Krótko mówiąc dobre powiązanie informatyczne wszystkich działów firmy zapewni nam skuteczność na najwyższym poziomie o którą warto zabiegać, aby uzyskać jak najlepsze wyniki sprzedażowe i nie tylko. Dobre połączenie umożliwi bowiem szybkie odpowiedzi na ważne pytania, przetwarzanie dużej ilości danych, a także ich połączenie i skompresowanie tak, aby były dostępne odpowiednim pracownikom.