Jakie strony www przyciągają internautów

W dobie dwudziestego pierwszego wieku trudno spotkać osobę, która nie korzysta z żadnego wynalazku elektroniki. Dostęp do sieci internetowej umożliwia nie tylko rozrywkę pod wieloma postaciami, ale także bezpłatną komunikację z osobami znajdującymi się na drugim końcu globu. Internet to także bezprecedensowe źródło informacji, dzięki któremu dowiadujemy się o zdarzeniach kilkanaście sekund po tym, jak w ogóle się wydarzyły. Mnogość oraz różnorodność stron internetowych wpływa na społeczeństwo pod wieloma względami. Globalna wioska powiększa się z roku na rok sprawiając, że internauci są w sieci nie tylko gośćmi, ale także mieszkańcami czy wreszcie klientami. W zależności od indywidualnych potrzeb czy zainteresowań użytkownicy komputera korzystają z tych witryn, które pod jakimś względem przypadły im do gustu. Jak zatem przekonać internautów do swojej strony internetowej? Okazuje się, że dość trudno odpowiedzieć na to pytanie. Z drugiej strony warto je sobie zadawać, ponieważ odpowiedź może pomóc wielu autorom stron zyskać nie tylko czytelników, ale także klientów. Mowa oczywiście o właścicielach firm i sklepów online funkcjonujących w sieci. 

 Strony informacyjne – media nowoczesne kontra media tradycyjne

Pojawienie się internetu kilkanaście lat temu wywołało dyskusję związaną z rolą współczesnych mediów oraz ich charakterystyką i przyszłością. Warto zaznaczyć, że podobne rozmowy toczyły się wtedy, gdy do ogólnego użytku społeczeństwa zostało przeznaczone radio, a następnie telewizja. W głównej mierze chodziło oczywiście o to, czy pozostałe media mogą rywalizować z systemem i możliwościami, które oferowały strony internetowe o charakterze informacyjnym. Dziś okazuje się, że koegzystencja mediów tradycyjnych i mediów internetowych jest jak najbardziej możliwa. Gazety są wydawane, a stacje radiowe i telewizyjne nadają swoje programy i audycje każdego dnia. Co więcej, media tradycyjne coraz częściej pojawiają się w sieci po to, by poszerzać grupy swoich odbiorców. Przenoszenie działalności do sieci dla jednych wydaje się oznaką nieuchronnego końca chociażby mediów papierowych. Wystarczy wspomnieć o amerykańskim Newsweeku, który od jakiegoś czasu dostępny jest wyłącznie w formie elektronicznej. Na efekty współpracy wspomnianych światów oraz ewentualne wnioski i ocenę należy jednak poczekać jeszcze przynajmniej kilkanaście lat. 

Strony rozrywkowe – zabawa i nauka w jednym

Niewątpliwie pojawienie się internetu spowodowało, że wiele osób zaczęło poszukiwać we wspomnianej przestrzeni rozrywki. Jeśli chodzi o ten aspekt działania stron internetowych z pewnością można podzielić je na kilka kategorii. Nierzadko podział będzie okazywał się płynny, ponieważ jedna witryna może proponować internautom wiele rozwiązań. W cenie są dzisiaj przede wszystkim strony oferujące tak zwane gry online, najczęściej oczywiście darmowe. Zazwyczaj takie strony podzielone są na podgrupy, w których internauci mogą znaleźć między innymi zagadki logiczne, gry fabularne, przygodowe czy zręcznościowe. Niektóre portale reklamują się jako te, które nie tylko bawią, ale także uczą młodsze dzieci liczenia, pisania czy czytania. Oprócz stron z grami komputerowymi w sieci można znaleźć takie witryny, na których za darmo można oglądać różnorodne seriale czy filmy z całego świata. Warto jednak uważać, by nie zakładać podejrzanych kont na nieznanych stronach. Obok rozrywki można bowiem nierzadko spotkać się z próbą wyłudzenia haseł, danych osobowych czy wreszcie pieniędzy. 

Strony sklepów internetowych – online czy tradycyjnie

Ogromną przestrzeń w internecie zajmują oczywiście bardzo ostatnio popularne strony internetowe pełniące funkcję sklepów online. Początkowo sieć była jedynie organem pomocniczym w promocji danej działalności czy sklepu. Stopniowo zaufanie do tego rodzaju rozwiązań stało się większe, a w internecie każdy internauta zaczął funkcjonować także w charakterze potencjalnego klienta. Nie bez powodu niektórym sklepom opłaca się więc o wiele bardziej działać wyłącznie w sieci, aniżeli w konkretnym miejscu rzeczywistym. Tym bardziej, że sklep online nie posiada granic przestrzennych, a więc klienci mogą pochodzić tak naprawdę z dowolnego miejsca na świecie. Jeśli chodzi o takie strony internetowe Poznań, Warszawa czy Gdańsk są miastami, z których wywodzi się wiele sklepów internetowych. Ich tematyka dotyczy w zasadzie wszystkiego. Oscyluje wokół sprzedaży ręcznie robionych torebek, tworzenia stron www czy sprzedaży tapet na ścianę. Warto zaznaczyć, że obok sklepów stricte działających online pojawiają się także strony firm istniejących w świecie rzeczywistym. Strona www ma pomóc takim działalnościom w dotarciu do klientów, a także zareklamowaniu swoich ofert. 

Strony internetowe – tworzenie, pozycjonowanie, aktualizowanie

Strony www pełnią dzisiaj wiele funkcji. Ich stworzenie wcale nie jest takie łatwe, jak mogłoby się wydawać. Praca grafików oraz informatyków nierzadko trwa tygodniami, ponieważ oprócz swoich pomysłów muszą oni liczyć się także ze zdaniem i oczekiwaniami swojego klienta. Założenie strony i umieszczenie jej w cyberprzestrzeni wcale nie oznacza, że zacznie ona przynosić założone zyski. Oprócz jej „zawieszenia” w sieci należy także stronę wypozycjonować. Dziś takimi działaniami zajmują się przede wszystkim agencje interaktywne oraz reklamowe. Na czym dokładnie polega pozycjonowanie? Wspomniane pojęcie dotyczy działań mających na celu umieszczenie adresu pozycjonowanej strony na jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce po wpisaniu odpowiedniej frazy. Okazuje się, że stworzenie witryny i pozycjonowanie to nadal nie wszystko. Właściciel po otrzymaniu strony musi dbać o jej aktualizację, czyli między innymi wprowadzanie treści interesujących potencjalnych klientów. Warto przy tym pamiętać o tym, by teksty znajdujące się na stronie były dla czytelnika jasne i konkretne. Ewentualne literówki, błędy językowe czy merytoryczne negatywnie wpływają na opinię internauty, który niestety szybko może przenieść się na inną stronę.